Innowacja „Przygody z Ozobotem”

Projekty i Przedsięwzięcia

Innowacja pedagoiczna „ Przygody z Ozobotem”.

Założeniem wprowadzenia innowacji jest wprowadzee dzieci do      kreatywnego i świadomego korzystania z technologii  poprzez szereg zabaw edukacyjnych. Przedszkolaki będą miały okazję kształcić wiele potrzebnych i przydatnych umiejętności analitycznych sprzyjających rozwojowi intelektualnemu, rozwijać logiczne myślenie, uczyć się pracy      w grupie oraz rozwijać kompetencje społeczne.

Cel główny: Wprowadzenie przedszkolaków w świat programowania             z wykorzystaniem Ozobota.
Cele szczegółowe:
– Zachęcenie do rozwijania zainteresowań, uzdolnień,
– Kształtowanie logicznego myślenia poprzez gry i zabawy logiczne wprowadzające do programowania,
– Rozwój manualny oraz wzrokowo – ruchowy, zwłaszcza motoryka mała,
– Kształtowanie umiejętności społecznych i kompetencji miękkich                  (współpraca w grupie, szukania kompromisów, optymalnych rozwiązań),
– Budowanie wiary we własne możliwości i poczucia własnej wartości,
– Przygotowanie do edukacji szkolnej ( umiejętności matematyczne, podstawy pisania, czytania),
– Rozbudzenie inwencji twórczej i kreatywności.

Opracowała: Beata Kolińska