05.01.2020

Stokrotki

Dzień dobry , zapraszamy do wspólnej zabawy 

 

  1. „Orzechy wiewiórki” – ćwiczenia liczbowe ( do tego zadania można użyć orzechów, guzików lub innych liczmanów w zależności co mają państwo pod ręką). Dzieci układają orzechy zgodnie z treścią wiersza i wykonują odpowiednie działania matematyczne.

 

Cztery orzechy wiewiórka miała,

Wszystkie orzechy do dziupli schowała.

Dwa orzeszki sąsiadce oddaje.

Ile orzechów wiewiórce zostaje ?

 

Teraz dwa orzechy ma,

Zaraz ciocia trzy jej da.

Ile teraz orzechów wiewiórka ma?

 

Pięć orzechów w dziupli leży,

Wiewiórka nie wierzy.

Liczy więc: jeden, dwa, trzy, cztery, pięć.

Na dwa orzechy mam chęć.

 

Ile teraz orzechów zostaje?

Wszystkie te orzechy wiewiórka

Przyjaciółkom  rozdaje.

  1. Ćwiczenia rytmiczne „Powtórz rytm”

Rodzic wystukuje rytm na bębenku (garnku, etc., a dzieci powtarzają go klaszcząc w dłonie.

  1. Podczas zabaw na śniegu poszukajcie w waszym najbliższym otoczeniu karmników dla ptaków, być może czekają tam jakieś głodne ptaszki ?