29.12.2020

Stokrotki
  1. Pierwsza propozycja na dziś to wysłuchanie wiersza i rozmowa kierowana przez rodzica. Rozwijanie mowy, myślenia. Układanie zdań i wypowiedzi.

Agata Dziechciarczyk 

„Co to jest rok?”

Rok to dni, tygodnie, miesiące

Rok to mroźna Zima i Lato gorące

Rok to wiosna radosna, Jesień kolorowa

Rok to czas, co mija, zaczyna od nowa

 

Dwanaście miesięcy rok zawsze ma

Cztery pory roku roczek nam da

Tygodni po siedem dni nam ofiaruje

I trzysta sześćdziesiąt dni wyczaruje

 

Czasem czaruje na przekór wszystkiemu

Dni trzysta sześćdziesiąt sześć

Wtedy, co cztery lata mówimy

Że rok przestępny jest

 

W lutym zdarzenie to następuje

Dwadzieścia osiem dni mróz maluje

Co cztery lata jeden dodaje

Dwadzieścia dziewięć dni wtedy staje

 

I tak, co roku czas w cyklu mija

Powtarza się schemat rok po roku

Wszystkie miesiące, dni, tygodnie

I cztery pory roku

 

  1. Prosimy o wymienienie dzieciom 

nazwy 12 miesięcy.

  1. W kolejności utrwalić dni tygodnia
  2. Powtórzyć dziecku nazwy pór roku.
  3. Jaka jest Twoja ulubiona Pora roku? Wypowiedź dziecka.

 

  1. Zabawa ruchowa do wiersza „Tydzień” prosimy o przeczytanie wierszyka 3x a dziecko naśladuje wykonywane ćwiczenia z każdego dnia tygodnia.

Gimnastyka – dobra sprawa,
co dzień wszystkim radość sprawia.
Gdy niedziela się zaczyna,
Trening tydzień rozpoczyna.
W poniedziałek dwa podskoki,
Wtorek lubi kroki w boki.
Środa kręci dwa kółeczka,
No a w czwartek jaskółeczka.
W piątek szybko dwa przysiady,
A sobota robi ślady.
I tak przez tydzień cały,
Dni tygodnia wciąż szalały!