Nauczanie zdalne – 07.12.2020

Stokrotki

07.12.2020

 

Dzień dobry J od dzisiaj wkraczamy w temat kompleksowy : „Zima tuż, tuż” zapraszamy do wspólnej zabawy 

Zawsze na początku zajęć zasiadamy przy naszym kalendarzu i zaznaczamy aktualny dzień tygodnia , miesiąc, rok , ustalamy jaka jest pogoda. Zachęcamy do utrwalania dni tygodni , pór roku 

 

  1. Słuchanie wiersza B. Koronkiewicz „Kto lubi zimę?”

 

Kto lubi zimę Pytam od wczoraj.

Zima to piękna choć mroźna pora.

Już odleciały niektóre ptaki.

Kto lubi zimę? Czy jest ktoś taki?

 

Mieszkańcy bardzo zimnej krainy:

Foki i morsy oraz pingwiny,

Renifer oraz niedźwiedź polarny,

Może też żubry, łosie i sarny?

 

Nasza sikorka, gil lubią zimę,

Gdy się dokarmi je odrobinę.

A jemiołuszki też są wesołe,

Jeśli w pobliżu znajdą jemiołę.

 

Kto przez rok cały o zimie marzy?

To ulubiona pora narciarzy.

Na sanki też jest chętnych niemało,

Kiedy śnieg pada i wszędzie jest biało.

 

Na niebie gwiazdka mruga i świeci….

Zimę najbardziej kochają dzieci!

Czekają z noskiem trochę zmarzniętym,

Na Mikołaja i na prezenty.

 

Zimą choinka pięknie ubrana,

Na łyżwach można jeździć od rana.

I tyle rzeczy dzieje się wokół!

Tych wyjątkowych, bo raz do roku….

 

 

  1. Rozmowa w oparciu o wiersz:

– Jakie zwierzęta lubią zimę?

– Jakie zwierzęta mieszkają w zimnej krainie ?

– Na jakie przysmaki czeka sikorka?

– Co lubi jeść jemiołuszka ?

– Kto przez cały rok marzy o zimie ?

– Jakie zabawy na śniegu można urządzać zimą?

– Na jakie święta czekają dzieci?

– Co przynosi dzieciom Mikołaj ?

  1. Wykonanie karty pracy (w załączniku)
  2. „Ubieramy się” – zabawa ruchowa

   Dzieci poruszają się w rytm wyklaskiwany przez rodzica (jeżeli posiadają Państwo instrumenty muzyczne – można ich użyć) . Na przerwę w muzyce rodzic wymienia część garderoby, zakładanie których dziecko naśladuje.

  1. Utrwalenie piosenek
  2. W miarę możliwości spacer – dzielenie się obserwacjami dotyczącymi zmian w przyrodzie .

 

 

Z pozdrowieniami

Pani Kasia i pani Małgosia