Aktualności

Grupa Świetliki

swietlik

swietliki2019

Nauczycielki:

Mariola Tkaczyk
Joanna Spych 

Propozycje zadań od 1 do 5 czerwca

  1. Obejrzyjcie prezentację „Dyscypliny sportowe”.

https://www.youtube.com/watch?v=-I0t9TxBQS4

- Potrafisz wymienić dyscypliny sportowe, które zaprezentowane były w prezentacji? Które  z nich należą do dyscyplin zimowych , a które do letnich?

- Czy wiecie co to jest podium?

- Co to jest medal?

- Jakiego koloru są medale?

-  W jakim kolorze otrzymuje się medal za pierwsze, drugie, a w jakim za trzecie miejsce podczas zawodów sportowych?

- Czy znacie jakichś sportowców? Jaką dyscyplinę sportową uprawiają te osoby?

Narysujcie teraz obrazek przedstawiający waszą ulubioną dyscyplinę sportową.

  1. Posłuchajcie teraz opowiadania Cz. Janczarskiego „Bieg z przeszkodami”, które przeczyta wam mama lub tata i odpowiedzcie na pytania:

http://polscy-ilustratorzy.blogspot.com/2010/05/bieg-z-przeszkodami.html

- Kto był największym leniuchem w Zajączkowie?

- Co robili od rana rówieśnicy Szarka?

- Komu dopisywał apetyt po zabawie?

- Co chcieli zrobić razem z Szarkiem Sałatek i Kapustek?

- Co było zmartwieniem mamy Szarka?

- Kogo poprosiła o pomoc?

- Co się działo z pierzyną Szarka?

- Jaki wpływ miały na Szarka „przygody z pierzyną”?

- O czym był afisz? Kto wygrał olimpiadę?

- Jakie uczucia towarzyszyły Szarkowi po wygranej?

- Z czego jeszcze cieszył się Szarek?

Rodzic podkreśla na przykładzie Szarka rolę zdrowego odżywiania i ruchu fizycznego dla zdrowia.

  1. Chcecie się dowiedzieć „Jak bieganie stało się dyscypliną olimpijską?” Posłuchajcie opowiadania.

Rodzic opowiada dziecku historię o bieganiu, którą wspiera ilustracjami, (np. człowiek  prehistoryczny, mykeńska waza, starożytny Egipt, starożytna Grecja, człowiek na koniu, biegacze na współczesnej bieżni).

… Dawno, dawno temu, kiedy ludzie mieszkali jeszcze w jaskiniach, człowiek bardzo szybko biegał, aby uciec przed zagrożeniami. Z czasem odkrył, że bieganie może służyć nie tylko do uciekania, lecz także do polowań na zwierzęta. Po upływie wielu lat ludzie odkryli, że łatwiej hodować zwierzęta, niż polować. Odkryli też rolnictwo. Malowidła na wazach mykeńskich wskazują, że wtedy zaczęto organizować pierwsze zawody dla biegaczy. Co ciekawe, w starożytnym Egipcie, żeby zostać faraonem, mężczyzna musiał dużo biegać, aby udowodnić, że jest na tyle sprawny fizycznie, by poradzić sobie z kierowaniem narodem. W starożytnej Grecji bieganie również było bardzo ważne: organizowano tam igrzyska olimpijskie, w których można było wystartować w czterech konkurencjach biegowych. Podczas tego wydarzenia przerywano wojny, aby żołnierze mogli się zaprezentować. W średniowieczu popularniejsza stała się jazda na koniu niż bieganie. W obecnych czasach bieganie jest ważną dyscypliną sportową oraz sposobem spędzania wolnego czasu wielu osób. Bieganie dzieli się na wiele rodzajów: sprint, bieg średniodystansowy, bieg długodystansowy, bieg przez płotki, biegi uliczne. Podkreśla fakt, że bieganie jest ważne dla zdrowia, pomaga zachować zdrowe serce oraz dotlenia organizm.

  1. Poćwiczymy teraz narządy mowy. Wykonujcie różne ćwiczenia logopedyczne według poleceń rodziców: szeroko otwieramy usta i zamykamy je, ziewamy, cmokamy ustami, oblizujemy wargi, oblizujemy zęby, chrząkamy, unosimy język w kierunku nosa, wypychamy językiem policzki, parskamy jak koniki.

A teraz ćwiczenia oddechowe połączone z działaniami plastycznymi:

https://pl.pinterest.com/pin/577305245974219024/

  1. Propozycje ruchu

Zorganizujcie sobie rodzinne zawody sportowe.

Propozycje konkurencji sportowych:

- bieg z przeszkodami

- skoki na jednej nodze

- slalom z piłką

- bieg z woreczkiem na głowie (worek nie może spaść z głowy)

- skoki do wyznaczonego miejsca z woreczkiem (balonem) między kolanami

A może sami wymyślicie kolejne konkurencje?

Inne propozycje ruchu znajdziecie tu:

https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8

https://pl.pinterest.com/pin/577305245973212129/

https://www.youtube.com/watch?v=m2WsGrvCx_w

https://www.youtube.com/watch?v=Vq4LxW6QX7I

  1. Kolejna propozycja to zabawa badawcza „Kolorowa woda”. Przygotujcie: : 6 szklanek takiej samej wysokości, barwniki (zamiast barwników można użyć kolorowej bibuły), ciepłą wodę, ręcznik papierowy, tacę.

Ustawcie szklanki obok siebie, wlejcie (z pomocą rodziców) ciepłą wodę do pierwszej, trzeciej i piątej szklanki i dodajcie barwniki. Papierowe ręczniki zwińcie w paski, a rodzic wkłada je do szklanek, zanurzając jeden koniec w wodzie z barwnikiem, a drugi wkładając do sąsiedniej szklanki bez wody. Obserwujcie przez cały dzień, co będzie działo się z wodą i ręcznikami (woda przemieści się do pustych szklanek).

  1. I na koniec kilka kreatywnych propozycji na spędzenie czasu wolnego

 https://mojedziecikreatywnie.pl/2016/04/zabawy-dla-dzieci-w-przedszkolu/