Aktualności

Grupa Świetliki

swietlik

swietliki2019

Nauczycielki:

Mariola Tkaczyk
Joanna Spych 

Propozycje zadań od 25 do 29 maja

Temat realizowany w tym tygodniu: „Duże i małe rodziny w akcji”.

  1. W tym tygodniu będziemy rozmawiać o rodzinie. Odpowiedzcie na pytania:

- Co to znaczy być rodziną?

-  Z ilu osób może składać się rodzina?

- Co trzeba zrobić, żeby być rodziną?

- Co łączy osoby w rodzinie?

- Wymień członków swojej rodziny.

- Jaki głos słychać na początku i na końcu wyrazu rodzina?

Rodzic prezentuje napis: rodzina.

- Które literki w wyrazie rodzina rozpoznajecie?

  1. Posłuchajcie opowiadania i odpowiedzcie na pytania. Tekst opowiadania przesyłam e-mailem.

Pytania do opowiadania:

- Jaki sklep mijały mama z Iwonką?

- Co można kupić w antykwariacie?

- Co szczególnie spodobało się Iwonce?

- Dlaczego spodobał się Iwonce portret pieska?

- Dlaczego mama nie chciała na początku kupić portretu?

- Co czuły mama z Iwonką, patrząc na portret?

- Z jakiej okazji Iwonka chciała, aby mama kupiła portret?

- Co zrobiła babcia, gdy zobaczyła portret?

- Jaką historię opowiedziała babcia o piesku?

- Jak myślicie, dlaczego piesek na obrazku był zadowolony?

- Co świadczyło o tym, że babcia bardzo kochała Reksia?

- W jaki sposób odnosiły się do siebie mama, babcia i Iwonka?

Rodzic zwraca uwagę dziecka, że psa należy traktować jak członka rodziny, a w relacjach rodzinnych należy darzyć się szacunkiem.

- Jak wy wyobrażacie sobie Reksika? Może go narysujecie?

  1. Spróbujcie wyjaśnić co mogą oznaczać te przysłowia (zabawy słowne z przysłowiami).

Przykłady przysłów: Pierwsze koty za płoty. Nie kupuj kota w worku. Gdy kota nie ma, myszy harcują. Nie dla psa kiełbasa. Kot zawsze spada na cztery łapy. Delikatny jak francuski piesek. Jak pies je, to nie szczeka, bo mu miska ucieka. Pies ogrodnika – sam nie zje i drugiemu nie da. Żyją ze sobą jak pies z kotem.

Rodzice tłumaczą sens poszczególnych przysłów i opowiadają, w jakich sytuacjach można je stosować. Dziecko podaje swoje propozycje zastosowania każdego przysłowia.

  1. Przygotujcie zestaw klocków. Zbudujcie dom według instrukcji rodziców.

Rodzic mówi np.: zbuduj dom z 15 czerwonych klocków, 9 niebieskich, 11 żółtych oraz 15 zielonych. Jeżeli dziecko ma ochotę kontynuować zabawę, można dać kolejne zadanie. A teraz zbuduj rodzinny plac zabaw używając 12 klocków białych…..

  1. Kolejna propozycja na bieżący tydzień to gra "Poznajmy się lepiej”. Zaproście do zabawy wszystkich członków rodziny. Planszę do gry przesyłam w załączniku.
  2. Wykonajcie rodzinny album. Poproście rodziców o kilka zdjęć waszej rodziny. Potrzebne wam będą kolorowe kartki, pisaki, kredki, kleje i wstążeczka do związania kartek albumu.

Przyklejcie zdjęcia na kartkę, w miarę możliwości podpiszcie (poproście rodziców o pomoc), według własnej inwencji ozdóbcie każdą kartkę albumu.

  1. Posłuchajcie piosenek o rodzinie i o domu:

https://pl.pinterest.com/pin/577305245973700536/

https://www.youtube.com/watch?v=kbodTvF0Luo

https://www.youtube.com/watch?v=I3HP-0XcyKI

  1. Kilka propozycji zabaw muzycznych i ruchowych

https://www.youtube.com/watch?time_continue=94&v=InxomdEHL8M&feature=emb_logo

Zumba https://pl.pinterest.com/pin/509962357811460070/

Propozycje wspólnych zabaw ruchowych i nie tylko… https://pl.pinterest.com/pin/539446861619349115/

  1. Zabawy z głoską i literą d, D. Wymyślcie jak najwięcej wyrazów rozpoczynających się głoską d np.; dom, drabina, drozd… Ile wam się udało znaleźć takich wyrazów? Brawo! W karcie pracy pokoloruj literkę D, d i obrazki. Karty pracy przesyłam e-mailem.

POWODZENIA!