Aktualności

 

 

pszczółka

Grupa Pszczółki

pszczolki2019

Nauczycielki:

Małgorzata Jackowska
Bożena Giedrys

 

Zadania na tydzień 25.05 - 29.05 2020 r

 
Witamy Was Drogie dzieci w kolejnym tygodniu😊:-) Już w najbliższy wtorek jest Dzień Matki, będziemy w tym tygodniu krążyć wokół tego tematu.
PONIEDZIAŁEK
Propozycja 1.
Zachęcam Was do codziennej gimnastyki razem z mamą
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą na przeciwko siebie:
Podawanie do siebie piłki rękami (ramiona ułożone w bok, łokcie uniesione)
Siłowanie – obie osoby trzymają piłkę. Na sygnał każdy ciągnie piłkę do siebie licząc np. do pięciu. Wygrywa ten, kto zabierze piłkę.
Klaskanie – dziecko powtarza rytm, którą rodzic pokaże (przy uniesionych łokciach).
Dmuchanie – podawanie  do siebie piłeczki ping-pongowej dmuchając ją.
Rodzic i dziecko lub dzieci w parach leżą obok siebie
Rzucanie – rzucamy jak dalej oburącz woreczek (lub np. kulkę papierową). Następnie czołgamy się po woreczek.
Ślizganie – leżąc na podłodze (lub na kocyku) ślizgi na brzuchu (ważne, by ręce odpychały się równocześnie). Zabawę można przeprowadzić w formie zawodów rodzic – dziecko.
Propozycja 2.
Zobaczcie jak mama wydra dba o swoje maleństwo.
Propozycja 3.
Wykonaj dziś laurkę dla swojej mamy. Poniżej link z którego możecie skorzystać
 
WTOREK
 
Propozycja 1.
  W załączniku są karty ruchowe, poproś rodziców aby wydrukowali je a Wy możecie je ostrożnie powycinać. Losujcie po kolei karty i wykonujcie z mamą ćwiczenia zgodnie z poleceniami.
Propozycja 2.
Kiedy moja mama była małą dziewczynką…. porozmawiaj ze swoją mamą oglądając wspólnie album ze zdjęciami wspominając jak to było kiedy Wasza mama była mała.
Propozycja 3. Obejrzyjcie bajeczkę o Dniu Mamy https://www.youtube.com/watch?v=5EDetnGiEqU
ŚRODA
Propozycja 1.
Zaproście mamę do tańca, którego dobrze znacie
 
Propozycja 2.
Zabawa matematyczna „Co gdzie jest?” Dziś będziecie kochane dzieci rysować ale słuchając mamy lub taty, ponieważ będą używać określeń „obok”, „nad”, „pod”, „w środku”. Obrysujcie na kartce papieru koło (możecie użyć talerza). Narysuj w środku koła drzewo, obok drzewa narysuj swoją mamę, pod nią narysuj trawę, nad drzewem narysuj słońce. Teraz pokolorujcie rysunek.
Propozycja3
. Na małych karteczkach rodzice wypisują nazwy ptaków. Wrzućcie je do koszyczka, losujcie i naśladujcie je:
·      
bocian – kle, kle, kle
·       kos
 – gwizdanie (im więcej prób tym lepszy efekt)
·      
gołąb – gruchu, gruchu
·      
wrona – kra, kra, kra
·       wróbel
 – ćwir, ćwir, ćwir
·       jaskółka
 – kiri, kiri, kiri
·      
gęś – gę, gę, gę
·       kaczka
 – kwa, kwa, kwa
·      
kura – ko, ko, ko
·       kukułka
 – kuku, kuku, kuku
·      
indyk – gul, gul, gul
·       dzięcioł
 – stuku-puku, stuku-puku
·       sowa
 … uhu, uhu, uhu
·      
skowronek – tirli, tirli, tirli
 
CZWARTEK
Propozycja 1. Ćwiczenia poranne https://www.youtube.com/watch?v=bzboHM5GUzg
Propozycja 3
. Pokolorujcie tyle kwiatków ile wskazuje kostka. Zadanie w załączniku.
 
PIĄTEK
Propozycja1. Kochani na początek ćwiczenia poranne  https://www.youtube.com/watch?v=Zg7pCZOtMXo
 
Propozycja2.
Jak Tomek pomagał mamusi”
Autor: Bożena Forma
 Tomek wracał z przedszkola do domu. Prawie wcale się nie odzywał. W przedszkolu pani rozmawiała z dziećmi o tym, co to znaczy być samodzielnym. Tomek potrafił pięknie złożyć swoją bluzę. Już w czasie wakacji ćwiczył to z mamusią. W przedszkolu zawsze odkładał zabawki na swoje miejsce. Ale czy tak naprawdę w domu zawsze wszystko robi sam? - Od dzisiaj będzie inaczej - postanowił. Kiedy tylko wszedł do domu równo ustawił swoje buty w przedpokoju. Poskładał ubrania, umył starannie ręce i usiadł do stołu. Podczas jedzenia wcale nie poplamił bluzy. Potem układał książki na swojej półce i pomagał mamusi w pieczeniu ciasta. Wieczorem, kiedy leżał w łóżku do pokoju weszła mamusia. Usiadła na brzegu łóżka i delikatnie pogłaskała go po głowie. - Bardzo mi dzisiaj pomogłeś. Nigdy nie myślałam, że tyle rzeczy potrafisz zrobić sam. Myślę, że zawsze mogę na ciebie liczyć. Tomkowi zrobiło się bardzo miło. - Kocham cię mamusiu. Naprawdę będę się starał.
Odpowiedzcie na pytanie odnoście opowiadania.
 
·      
Jak miał na imię chłopiec w opowiadaniu?
·      
czym rozmawiała pani z dziećmi w Przedszkolu?
·      
Jak zachowywał się Tomek po powrocie z Przedszkola?
Jeśli będziecie chcieli możecie pokazać nam jak Wy pomagacie swojej mamie.
Propozycja 3. Zabawy z rytmem . Przygotujcie sobie 2 pisaki i miseczkę i spróbujcie w rytm muzyki wykonywać odpowiednie ruchy . https://www.youtube.com/watch?v=Zggih0BLYCI
 
 
  
 
8E33FBAB-8685-4132-A350-31AB524FB580.jpeg
 27B8DDE3-0D05-4170-950E-942979E18010.jpeg  83040AB4-6E5B-469E-A889-D4B8CE39750F.jpeg
B6605C72-5B2D-4901-BC0F-DC7B2A613640.jpeg
BCB51550-58A9-425A-8B7C-481F45A79EDA.jpeg
2A3F18BF-BA11-4A1C-A1D7-BF40B9944486.jpeg   267E50D9-C788-4805-88FB-E95639200015.jpeg