Aktualności

Grupa Biedronki

 

biedronki

bierdonki2019

Nauczycielki:

Jolanta Gudaczewska
Małgorzata Myślicka

ZADANIE NA 1 KWIECIEŃ

Dzień dobry, dziś zapraszamy chętne „Biedroneczki” do kolejnych zabaw już w nowym miesiącu – kwietniu.

1. Gimnastyka narządów mowy – „Poszukiwanie wiosny”

Rodzic opowiada dziecku o języczku, który wybrał się na poszukiwanie wiosny. Poleca, aby we wskazanym momencie dziecko wykonywało określone czynności.

     Zbliżała się wiosna. Za oknem słychać było śpiew ptaków ( dziecko naśladuje głosy ptaków ). Języczek wybrał się do lasu na poszukiwanie oznak wiosny. Jechał na koniu ( dziecko „kląska”, uderzając szerokim językiem o podniebienie ). Na łące zobaczył bociany ( dziecko wymawia kle, kle ). Zatrzymał się na leśnej polanie ( dziecko wymawia prr ). Zsiadł z konia, rozejrzał się wokoło ( dziecko  oblizuje  wargi ruchem okrężnym ). Świeciło słońce, wiał delikatny wiatr ( dziecko wykonuje krótki  wdech nosem, chwilę zatrzymuje powietrze – bezdech – i długo wydychuje ustami ). Było ciepło i przyjemnie ( dziecko uśmiecha się, rozchylając wargi ). Na skraju polany zakwitły wiosenne kwiaty, zawilce i sasanki. Pachniało wiosną ( dziecko oddycha głęboko, wdychając powietrze nosem, wydychając ustami ). Języczek pochylił się i powąchał kwiaty   ( dziecko wdycha powietrze nosem ) i kichnął ( dziecko kicha wymawiając apsik ). W  tym momencie zauważył przeciskającego się przez zarośla zaspanego jeża ( dziecko ziewa: przeciska język między złączonymi zębami ). Zrobiło się późno. Języczek wsiadł na konia i pogalopował do domu ( dziecko „kląska”, uderzając szerokim językiem o podniebienie.

2.Zabawa kształtująca porozumiewanie się i pozytywne zachowania społeczne oraz ułatwiające rozwiązywanie problemów „Czapka, która słucha”

Do sportowej czapki, opaski można przykleić kartonowe uszy i ewentualnie napis: „Czapka, która słucha”. Jeżeli dziecko ma problemy z koncentracją na tym, co się do niego mówi, może założyć  taką czapkę. Czapka ma niezwykłą moc i pomaga w skupianiu uwagi.

3. Zabawa ruchowa -  „Robimy porządki”

Dziecko ilustruje przy pomocy ruchów ciała i gestów jedną z czynności:

- mycie okien

- sprzątanie odkurzaczem

- wycieranie kurzu

- sprzątanie szczotką

- wyrzucanie śmieci

- trzepanie dywanów

Zadaniem rodziców, rodzeństwa jest nazwanie przedstawionej czynności. Potem zmiana ról.

4. Wydzieranka – kolorowy „garnek” w myśl przysłowia „kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy, trochę lata”. Rodzic rysuje na kartce duży garnek i wspólnie z dzieckiem  dzieli go na cztery równe części. Rodzic ustala znaczenie kolorów do każdej części: niebiesko - fioletowa – zima, pomarańczowo - żółta– lato, czerwona – jesień, zielona – wiosna. Dziecko wydziera kawałki kolorowego papieru i nakleja na wybrane wcześniej jedno z miejsc na garnku.

5. W piątek będzie propozycja siania rzeżuchy lub innych nasion, sadzenia cebulki cebuli na szczypiorek. Prosimy o wcześniejsze zaopatrzenie się w potrzebne do tego pomoce.

Miłej zabawy :)

pani Jola i pani Małgosia