Harmonogram i plan współpracy z rodzicami 2019/2020

GRUPA I „SKRZATY”

                                                                                        HARMONOGRAM

WRZESIEŃ

- Zebranie organizacyjne;

- Jesienny festyn rodzinny "Jak szybko gna wiatr";

 

PAŹDZIERNIK

-  wyjazd do Teatru Lalek Pleciuga "Karmelek" 18.10.;

- zebranie z rodzicami nt. obserwacji wsępnych: 21.10. godz. 17.00;

 

LISTOPAD

- dzień życzliwości;

- dzień pluszowego Misia;

 

GRUDZIEŃ

- Mikołajki;

- "Nasza rodzina" - spotkanie z rodzicami;

- kiermasz Bożonarodzeniowy;

- teatr nauczyciele dzieciom - zimowe przedstawienie;

 

STYCZEŃ

- bal karnawałowy;

- dzień Babci i Dziadka;

 

LUTY

 

MARZEC

- powitanie wiosny;

- zajęcia otwarte z rodzicami;

 

KWIECIEŃ

 

MAJ

- dzień Mamy i Taty

 

CZERWIEC

- dzień dziecka

- teatr nauczyciele dzieciom

- zebranie z rodzicami

- festyn sportowy

 

 

                                                                               PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAM

 

CEL OGÓLNY:

  • Pogłębianie współpracy pomiędzy rodzicami a przedszkolem, umożliwienie im udziału w tworzeniu warunków do wszechstronnego i harmonijnego rozwoju dzieci.

CELE SZCZEGÓŁOWE:

  • Dążenie do jednolitości oddziaływań wychowawczo – dydaktycznych przedszkola i środowiska lokalnego.
  • Wszechstronny rozwój dziecka.
  • Utrwalenie dobrego kontaktu z rodzicami.
  • Wzmacnianie więzi rodzinnych i międzypokoleniowych.
  • Aktywizacja rodziców do uczestnictwa w życiu grupy i przedszkola.
  • Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola.
  • Podnoszenie świadomości rodziców poprzez spotkania informacyjne, warsztaty.
  • Przekazywanie wiedzy na temat funkcjonowania dziecka w przedszkolu.
  • Poznanie oczekiwań rodziców względem placówki i nauczycieli.
  1. Organizacja spotkań z rodzicami:
  • Spotkanie organizacyjne - przypomnienie rodzicom: dokumentacji przedszkola (statut, procedur obowiązujących                  w przedszkolu, programów realizowanych w grupie, podstawą programową) - wrzesień;
  • Wybór przedstawicieli do Rady Rodziców, ramowy rozkład dnia, wyprawka, rada rodziców (wrzesień);
  • Spotkanie informacyjne – omówienie arkuszy obserwacyjnych dzieci (październik), spotkanie warsztatowe – wprowadzenie do programu przeciwdziałania agresji, jako drodze do nauki prawidłowego wyrażania emocji przez dzieci;
  • Spotkanie podsumowujące pierwsze półrocze połączone z zajęciami otwartymi – omówienie spraw bieżących grupy (grudzień);
  • Spotkanie wprowadzające rodziców do zrozumienia sylabowej nauki czytania metodą Cieszyńskiej – warsztaty – pokaz umiejętności dzieci; (marzec);
  • Spotkanie podsumowujące rok szkolny – omówienie arkuszy obserwacyjnych, spraw bieżących (czerwiec);
  • Spotkania indywidualne – podczas przyprowadzania i odbierania dzieci, spotkań indywidualnych (cały rok, wg potrzeb, po wcześniejszym umówieniu).
  1. Pedagogizacja rodziców:
  • Ekspozycja prac plastycznych i wszelkich wytworów dziecięcej twórczości (cały rok).
  • Informowanie rodziców o postępach dziecka w nauce i zachowaniu (wg potrzeb/cały rok).
  • Zachęcenie rodziców/dziadków do czytania wierszy/bajek/baśni w przedszkolu w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” (cały rok).
  • Zachęcanie rodziców do aktywnego udziału w życiu grupy – zapraszanie do miejsc pracy, czytanie książek, bycie „ekspertem” itp.
  • Wprowadzenie programu „Popatrz, posłuchaj…” jako elementu prawidłowego wyrażania emocji przez dzieci;
  • Udostępnianie rodzicom, interesujących i pogłębiających wiedzę artykułów (segregator, tablica przy sali, cały rok).
  • Spotkanie z rodzicami nt. „Nauki czytania metodą sylabową”.
  1. Współpraca z rodzicami w celu podnoszenia poziomu nauczania:
  • Prowadzenie zajęć otwartych, obserwacja dzieci na tle grupy.
  • Konsultacje z nauczycielem, rozmowy indywidualne (cały rok, wg potrzeb).
  1. Współudział rodziców w pracach na rzecz przedszkola i grupy:
  • Gromadzenie materiałów do kącików tematycznych (cały rok).
  • Pomoc w przygotowaniu rekwizytów, strojów do uroczystości, imprez (wg potrzeb).
  • Pomoc w dekoracji choinki grupowej/ ozdób na kiermasz.
  • Zbiórka makulatury, nakrętek, baterii (cały rok).
  • Przynoszenie kartek do kolorowania, kolorowanek, zabawek itp. (wg potrzeb i możliwości).
  • Wsparcie akcji „Pomagamy zwierzętom przetrwać zimę” – przynoszenie pokarmu dla zwierząt ze schroniska (listopad/grudzień).
  • Udział w kiermaszu bożonarodzeniowym (grudzień) – pieczenie ciast, zakup ozdób.
  • Wsparcie projektów edukacyjnych poprzez udział rodziców jako ekspertów w określonej dziedzinie.
  • Wsparcie rodziców w wyjściach i wycieczkach poza teren przedszkola.
  1. Udział członków rodziny w uroczystościach przedszkolnych i grupowych:
  • Zapoznanie rodziców z harmonogramem uroczystości przedszkolnych i planowanych wyjść poza teren przedszkola (wrzesień).
  • Pomoc w organizacji uroczystości przedszkolnych i grupowych (cały rok/wg potrzeb).
  • Udział w festynach: Zakończenie lata,(s. I); z okazji Dnia Sportu (s. II).